تست برق دزدی در خودرو
💢نکته مهم خودرویی
با دو روش که به وسیله ی آن می توان از سالم بودن سیستم سیم کشی خودرو مطلع شد :
1️⃣- راه اول:
اگر خودرو برق دزدی داشته باشد خودروی شما صبح هنگام ، با سرعت و در یک حرکت نمی تواند استارت بزند.
پس، هنگامی که خودرو را خاموش می کنید،یکی از بستهای باتری را جدا کنید، و صبح جا بزنید، اگر خودرو به خوبی روشن شد سیستم شما برق دزدی دارد، ولی اگر بازهم ضعیف بود مشکل می تواند مربوط به باتری، دینام و یا استارت خودرو باشد.
2- راه دوم:
یک لامپ دوازده ولتی💡،مجهز به دو سیم رشته ای تهیه میکنیم، ابتدا سوییچ را خاموش کرده و از خاموشی تمام قسمتهای برقی خودرو مطمعن می شویم، یکی از بستهای باتری را جدا می کنیم،یک سر سیم را به قطب باتری و یک سر دیگر را به بست باتری که جدا کرده ایم متصل میکنیم، اگر لامپ بصورت متناوب روشن شد، جعبه ی فیوز خودرو را باز می کنیم و شروع به جدا کردن و جا زدن تک تک فیوزها میکنیم، و از یک نفر می خواهیم،که توجهش به لامپ باشد، با کشیدن یکی از فیوزها لامپ خاموش می شود و برق دزدی مربوط به این قسمت از سیستم برق خودرو خواهد بود.
اگر لامپ بصورت ضعیف و نامتناوب روشن و خاموش شد برق دزدی مربوط به دزدگیر می باشد، اگر لامپ روشن نشد برق دزدی وجود ندارد.
با تشکر از راهنمایی بسیار عالی شما و همکارمان عزیزتان
سلام
ممنون دوست عزیز ، لطف دارین.
امیدواریم مطالب برای همه دوستان مفید واقع شده باشه.
سلام؛ ماشین من پارس دوگانه 91 با ایسیو زیمنس هست؛ وقتی دیاگ میزنم توی قسمت پارامترها، ولتاژ باتری رو 0.4 دهم کمتر از ولتاژ واقعی دو سر باتری نشون میده. رله دوبل رو هم که جدا میکنیم یکی از پایه های سوکت رله دوبل با ولتمتر ولتاژ 0.7 و یکی دیگه ولتاژ 4.5 ولت رو نشون میده. این ولتاژها طبیعی هست یا سوکت رله دوبل فقط صفر یا 12 ولت باید باشه؟؟ هرچند ماه هم لامپ مه شکن یا لامپ نور پائین یا صندوق عقب یا داشبورد میسوزه. بین منفی باتری با آب رادیاتور هم 0.4 ولت ولتاژ داره!!
سلام
دیاگ نسخه اصلی و بروز که نمایندگی ها و مراکز تخصصی برق خودرو دارند بزنید. احتمال برق دزدی در سیستم خودرو هست.
همیشه از لامپ های استاندارد با آمپر دینام خودرو استفاده کنید.
شاید این مطلب کمک کنه :
https://t.me/oto1000/3378
سلام من سمند 82 دارم اخیرا در حین حرکت چراغ هاش کم سو میشه یک مدتی بعد دوباره به حالت اول برمیگرده ضمنا این مشکل شب که چراغ روشن می کنم ایجاد میشه بعضی وقت ها هم وقتی توی جاده هستم و خیلی به ماشین گاز میدم ایراد نداره ولی وقتی پشت چراغ قرمز ویا حرکت اهسته دارم متوجه کم سو شدن چراغ ساعت میشم و میفهمم که داره از باتری مصرف میکنه و در همون حالت حرکت که وقتی خاموش میکنم میبینم بله استارت نمیزنه ولی وقتی تند میرم باتری شارژ میشه و استارت میزنه ضمنا بردم تعمیرکار میگه دینامت سالمه و 14 ولت برق داره درحال روشن بودن ماشین به نظر خودم از یک جا یی برق دزدی داره ولی نمیدونم از کجا نظر شما چیه ؟
سلام
در مورد برق دزدی لطفاً این مطالب رو مطالعه کنید:
https://t.me/oto1000/6269
https://t.me/oto1000/3378
سلام من ۲۰۶ ۸۴ دارم ۔اگہ راھکاری اطلاع دارید برای تشخیص برق دزدی یا اتصالی بدون امپر متریا مولتی متر بگین۔انجام بدم ۔مثلا با یہ لامپ وچند رشتہ سیم یا غیرہ
سلام
لطفاً این مطالب رو بخونید :
برق دزدی مربوط به شمع ها :
اگر کناره های چینی شمع خطهای عمودی سیاه مشاهده کردید نشاندهنده برق دزدی از سر شمع به سمت پایه ی آن است که می بایست حتما وایرها را تعویض کرد
https://t.me/oto1000/3378
https://t.me/oto1000/6269
https://t.me/oto1000/7092
مطالبتون خیلی مفیده واقعا. لطفا پیج اینستاگرامم راه اندازی کنید برای دسترسی راحت تر.مرسی
سلام یه ۲۰۶تیپ دودارم مدل۸۳باطری تازه انداختم دیناموتازه انداختم ولی اول صبح استارت یزنم خالی کرده باطری .همه راهارورفتم وچک کردم سلامه لطفا راهنمایی کنید