تست برق دزدی در خودرو

💢نکته مهم خودرویی

با دو روش که به وسیله ی آن می توان از سالم بودن سیستم سیم کشی خودرو مطلع شد :

۱️⃣- راه اول:

اگر خودرو برق دزدی داشته باشد خودروی شما صبح هنگام ، با سرعت و در یک حرکت نمی تواند استارت بزند.

پس، هنگامی که خودرو را خاموش می کنید،یکی از بستهای باتری را جدا کنید، و صبح جا بزنید، اگر خودرو به خوبی روشن شد سیستم شما برق دزدی دارد، ولی اگر بازهم ضعیف بود مشکل می تواند مربوط به باتری، دینام و یا استارت خودرو باشد.

۲- راه دوم:

یک لامپ دوازده ولتی💡،مجهز به دو سیم رشته ای تهیه میکنیم، ابتدا سوییچ را خاموش کرده و از خاموشی تمام قسمتهای برقی خودرو مطمعن می شویم، یکی از بستهای باتری را جدا می کنیم،یک سر سیم را به قطب باتری و یک سر دیگر را به بست باتری که جدا کرده ایم متصل میکنیم، اگر لامپ بصورت متناوب روشن شد، جعبه ی فیوز خودرو را باز می کنیم و شروع به جدا کردن و جا زدن تک تک فیوزها میکنیم، و از یک نفر می خواهیم،که توجهش به لامپ باشد، با کشیدن یکی از فیوزها لامپ خاموش می شود و برق دزدی مربوط به این قسمت از سیستم برق خودرو خواهد بود.

اگر لامپ بصورت ضعیف و نامتناوب روشن و خاموش شد برق دزدی مربوط به دزدگیر می باشد، اگر لامپ روشن نشد برق دزدی وجود ندارد.

۶ Comments so far:

    • سلام
      ممنون دوست عزیز ، لطف دارین.
      امیدواریم مطالب برای همه دوستان مفید واقع شده باشه.

  1. سلام؛ ماشین من پارس دوگانه ۹۱ با ایسیو زیمنس هست؛ وقتی دیاگ میزنم توی قسمت پارامترها، ولتاژ باتری رو ۰٫۴ دهم کمتر از ولتاژ واقعی دو سر باتری نشون میده. رله دوبل رو هم که جدا میکنیم یکی از پایه های سوکت رله دوبل با ولتمتر ولتاژ ۰٫۷ و یکی دیگه ولتاژ ۴٫۵ ولت رو نشون میده. این ولتاژها طبیعی هست یا سوکت رله دوبل فقط صفر یا ۱۲ ولت باید باشه؟؟ هرچند ماه هم لامپ مه شکن یا لامپ نور پائین یا صندوق عقب یا داشبورد میسوزه. بین منفی باتری با آب رادیاتور هم ۰٫۴ ولت ولتاژ داره!!

    • سلام
      دیاگ نسخه اصلی و بروز که نمایندگی ها و مراکز تخصصی برق خودرو دارند بزنید. احتمال برق دزدی در سیستم خودرو هست.
      همیشه از لامپ های استاندارد با آمپر دینام خودرو استفاده کنید.
      شاید این مطلب کمک کنه :
      https://t.me/oto1000/3378

  2. سلام من سمند ۸۲ دارم اخیرا در حین حرکت چراغ هاش کم سو میشه یک مدتی بعد دوباره به حالت اول برمیگرده ضمنا این مشکل شب که چراغ روشن می کنم ایجاد میشه بعضی وقت ها هم وقتی توی جاده هستم و خیلی به ماشین گاز میدم ایراد نداره ولی وقتی پشت چراغ قرمز ویا حرکت اهسته دارم متوجه کم سو شدن چراغ ساعت میشم و میفهمم که داره از باتری مصرف میکنه و در همون حالت حرکت که وقتی خاموش میکنم میبینم بله استارت نمیزنه ولی وقتی تند میرم باتری شارژ میشه و استارت میزنه ضمنا بردم تعمیرکار میگه دینامت سالمه و ۱۴ ولت برق داره درحال روشن بودن ماشین به نظر خودم از یک جا یی برق دزدی داره ولی نمیدونم از کجا نظر شما چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوستان گرامی : توجه داشته باشید، پاسخ سوالاتی که مطرح میکنید در اینجا صرفا به عنوان مشاوره و در حد حدس و گمان بر اساس گفته های شما میباشد و امکان خطا و اشتباه در آن وجود دارد زیرا عیب یابی مشکلات خودرو صرفا باید در محل و با تست صحیح توسط کارشناس ماهر صورت بگیرد